Contentcreatie, hoe bespaar je tijd?

Jouw verhaal vertellen, een van de lastigste dingen die er is. Want wat is nu eigenlijk jouw verhaal en wat is de moeite waard om naar buiten te brengen? Meer dan je waarschijnlijk denkt. Elke hoofdstuk van jouw verhaal is namelijk de moeite waard. 

Maar hoe zorg je er nu voor dat je makkelijk en snel aan de slag kunt, zonder dat je continue nieuwe dingen hoeft te verzinnen? En dus tijd kunt besparen?

 

De blinde vlek

Ze noemen het ook wel bedrijfsblindheid. Als je al een tijdje ergens werkt, dan worden steeds meer zaken vanzelfsprekend en zul je vaak alleen de nieuwigheden delen. Terwijl juist de zaken die niet nieuw zijn, maar wel heel goed gaan, ook heel tof zijn om te delen. Je doet ze tenslotte al zo lang, omdat het werkt. Zet eens een andere bril op, of vraag een nichtje of neefje door je zaak te lopen en je te helpen met het vinden van deze onderwerpen. 

 

Content recycling

Maak gebruik van content recycling. Heel veel content heb je al eens geschreven. Voor je website, in een brief naar je medewerkers, op socials. Deze content kun je zeker nog eens gebruiken, zeker als het op een ander kanaal is. Maar ook op socials kun je content blijven hergebruiken. Check of het nog up to date is, pas het eventueel aan naar de laatste status en plaats het weer. Er is zoveel content, dat we echt niet kunnen onthouden wat jij allemaal de afgelopen maanden hebt geschreven.

 

Stel je regelmatig voor

Als het goed is, krijg je steeds meer nieuwe volgers erbij. Deze nieuwe volgers kennen jou wellicht nog niet en hebben zeker niet alle vorige berichten doorgenomen om jou door en door te leren kennen. Maak dus af en toe tijd om jou en je team weer eens voor te stellen. Om de belangrijkste producten te laten zien. Je mooiste foto’s te delen. En ook je huidige volgers zullen dit kunnen waarderen.

 

Veelgestelde vragen

Zowel op je website, als fysiek in de zaak, als op socials worden veel vragen gesteld. Verzamel deze vragen en antwoorden en maak hier slim gebruik van. Vul de sectie veelgestelde vragen aan op je website. Maak van elke vraag en antwoord een post voor op je socials en zorg dat mensen het antwoord al weten, voor ze de vraag hebben kunnen stellen. Dan werk je gelijk aan je gastvrijheid. 

 

Workshop

Hoe dan ook, blijft het lastig om je verhaal te maken, om te zetten naar content voor socials en dit ook nog regelmatig te doen. Heb je hulp nodig? Doe dan mee met onze workshop Verbinden en veroveren met jouw verhaal. 

Wil je zelf aan de slag om je Brand Experience te verhogen? Dan kun je aan de slag met één van onze workshops of ga direct voor het Belevingsprogramma.

Eerst een indruk krijgen? Plan dan nu je gratis 360 call in.

Meld je vandaag nog aan voor één van onze workshops en blijf de concurrentie voor!

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))