Workshop
Storytelling

Bouw je merk met gastvrije verhalen.

In de verblijfsrecreatiebranche zijn gastvrijheid en beleving essentiële ingrediënten voor succes. Maar hoe zorg je ervoor dat je opvalt in een competitieve markt? Deze workshop helpt je om jouw unieke verhaal als ondernemer te identificeren en te delen. Maak je gasten deel van jouw reis en bouw een langdurige relatie met hen op. Door storytelling met een mix van tekst, beeld, en emotie, kun je je gasten niet alleen verbinden maar ook onvergetelijke belevenissen bieden.

Voor wie?

Deze workshop is bedoeld voor ondernemers en marketeers in de verblijfsrecreatiebranche die hun merk willen versterken, hun marketingstrategie willen verbeteren en een loyale klantenbasis willen opbouwen.

Wat leer je?

Stel je voor dat je over de paden van je accomodatie loopt, en je ziet eindelijk gezichten die stralen van pure vreugde en tevredenheid. Niet omdat je de goedkoopste of de meest luxueuze plek bent, maar omdat je iets biedt dat geen enkele andere accommodatie kan bieden: een uniek, authentiek verhaal dat mensen raakt en verbindt.

We beginnen onze reis door de clichématige foto’s en teksten te ontmantelen die we allemaal wel eens hebben gebruikt. Denk aan die lachende gezichten rond een kampvuur of de standaard zonsondergangsfoto’s die we vaak tegenkomen. Deze generieke beelden zijn niet slecht, maar ze vertellen je gasten niet waarom jouw plek speciaal is. In deze workshop leer je hoe je een authentiek en onderscheidend merkverhaal creëert dat recht doet aan de unieke ervaring die je biedt.

Het seizoen kent zijn pieken en dalen. Hoe kun je inspelen op zowel de hoogte- als dieptepunten om maximale betrokkenheid te creëren? We leren je om een contentkalender te bouwen die elk seizoen aanspreekt, van het bruisende hoogseizoen tot het rustige laagseizoen. Hierdoor ben je in staat om continue interesse en boekingen te genereren.

Van gast naar fan. Klantretentie is niet simpelweg een modewoord; het is het einddoel. Maar hoe transformeer je een eenmalige gast in een loyale fan? Het antwoord ligt in storytelling. In de workshop duiken we diep in de technieken en strategieën om een emotionele band met je gasten te smeden. Want als je hun harten kunt winnen, komen ze niet alleen terug, maar worden ze ook je meest overtuigende ambassadeurs.

Uiteindelijk gaat het erom je verhaal op een gestroomlijnde en effectieve manier te communiceren. We laten je zien hoe je je merkverhaal naadloos kunt integreren in je marketinginspanningen en operationele activiteiten. Van social media posts tot klantenservice, je zult leren hoe je een coherente en boeiende boodschap kunt overbrengen.

Door je in deze workshop onder te dompelen, zul je niet alleen je bedrijf transformeren maar ook de manier waarop je naar je bedrijf kijkt. Je zult je realiseren dat je meer te bieden hebt dan een plek om te verblijven; je biedt een ervaring, een verhaal en een kans om iets authentieks te beleven. En dat is uiteindelijk wat je gasten zal transformeren van passanten tot echte fans.

Programma-elementen

Doel van deze workshop

Wil je aan de slag met storytelling en je van je gasten loyale fans maken door jouw unieke en gastvrije verhaal? Bel dan naar Vianne (06-48204561) om een workshop in te plannen of vraag een offerte aan.

O ja, alle workshops worden op maat gemaakt, dus we hebben vooraf altijd contact om jullie grootste uitdagingen in kaart te brengen. Zo halen we het meeste uit de workshop.

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))