Hoe mooi zou het zijn als jij enthousiaste gasten hebt, een loyaal en gemotiveerd team en ook nog een hogere besteding?

Ga mee met ons op reis, en beleef hoe jij je 360 graden merk-, gast-, medewerker- en digitale beleving kunt koppelen tot een unieke beleving. Een beleving met een onuitwisbare indruk op iedereen.
Boek nu een gratis 360 graden belevingssessie, waarbij we vrijblijvend een voorproefje nemen op dit avontuur. En als dat betekent dat je met ons op reis gaat, waanzinnig!

Zit jij wel eens met je handen in het haar omdat je je personeelsplanning weer eens niet rond krijgt? Of hoe je je gasten tevreden moet houden in een tijd waarin gasten het maximale verwachten? Hoe kun je nu zorgen dat je gasten en je team net zo enthousiast zijn als jij?

Dan is dit het moment om te starten met ons 360 graden belevingsprogramma. In dit programma staat ons 360 graden belevingsmodel centraal. Dit gaat over 4 focusgebieden, welke essentieel zijn voor jouw 360 graden gastvrijheid! 10 dagen lang werken we intensief samen met jou aan je Brand Experience, Customer Experience, Employee Experience en Digital Experience met maar 1 doel, jouw 360 graden gastvrijheid optimaliseren. Hieronder leggen we haarfijn uit hoe we dit gaan doen.

Waarom het 360 graden belevingsprogramma?

360 graden belevingsprogramma

Ons 360 graden belevingsprogramma is ontwikkeld via de service design methode. Met service ga jij het verschil maken! De basis van service design is co-creatie. Samen gaan we aan de slag om dit tot een succes te maken. Wij begeleiden het programma en zorgen dat jij en jouw team de juiste input kunnen leveren. Zo krijgen we inzichten, verlangens en uitdagingen, uit verschillende hoeken op tafel. Er zijn workshops, ronde tafel gesprekken met jouw gasten en jouw team. Er zijn creatieve sessies en presentaties, maar ook workshops. En wij zorgen er weer voor dat de cirkel rond is en jouw 360 graden gastvrijheid is geborgd.

360 graden belevingsprogramma

Boek nu een gratis 360 graden call, waarbij we vrijblijvend een voorproefje nemen op deze reis.
En als dat betekent met ons op reis gaat, waanzinnig!

1

360 graden in zicht

Breng jouw 360 graden belevingsmodel in kaart. Dit is het startpunt van deze reis. We verkennen jouw organisatie, jouw gasten, jouw medewerkers en digitale omgeving. Het zijn de vier focusgebieden waar onze reis om draait. Wat is jouw merk, wie zijn jouw gasten en medewerkers en hoe worden deze digitaal ondersteund? En een laag dieper… Wat zijn hun wensen en behoeftes? Wat vinden ze belangrijk?

Twee levendige workshops en een intensieve brandsessie zorgen ervoor dat we alle vier de focusgebieden in kaart krijgen. We verkennen de overlappingen en verfijnen de gebieden waar nodig. Dit doen we samen met jou en jouw team, zodat we alle disciplines vertegenwoordigd hebben en een zo breed mogelijk beeld krijgen. Want als iedereen mee kan en mag denken, vormen we gelijk het draagvlak.

2

360 graden op reis

Je hele dag hangt aan elkaar van contactmomenten. Contact met je gasten, contactmomenten met je team. Veelal zien organisaties deze twee afzonderlijk van elkaar, of hebben slechts de focus op één van deze twee reizen. In deze fase kijken we hoe deze reizen zijn, waar deze twee reizen elkaar ontmoeten en hoe we deze samen kunnen voegen voor een ultieme 360 graden beleving.

Tijdens twee actieve workshops gaan we de customer journey en de employee journey vastleggen. We kijken niet alleen naar het moment dat ze bij jou binnen zijn, maar ook het traject vooraf is belangrijk. Je kunt tenslotte maar 1 keer een eerste indruk maken. En hoe verloopt de reis nadat een gast bij je is geweest of wanneer een medewerker uit dienst gaat. Bij deze sessie houden we ons 360 graden belevingsmodel paraat, zodat de reis helemaal rond is.

3

360 graden beleving

Is jouw beleving dezelfde beleving als die van jouw gasten en medewerkers. Weet jij echt wat er in de hoofden van jouw gasten en medewerkers om gaat? Vraag je gasten en medewerkers het hemd van het lijf, bundel de inzichten en je weet wat het gevoel is bij elk contactmoment. Worden ze blij, zijn ze verrast of is het juist een moment van verwarring en teleurstelling? Zo krijg je inzicht in het 360 graden gevoel bij jullie reis.

In deze fase laten we emoties de vrije loop. Emoties zeggen alles. Tijdens twee energieke ronde tafelgesprekken worden zowel jullie gasten als de medewerkers het hemd van het lijf gevraagd. Wat voelen ze en wat ervaren ze bij het reserveren en wat is het gevoel bij jullie posts op social media? Hoe enthousiast zijn ze om bij jullie te werken, hoe ervaren ze de contactmomenten? Wat zijn hun wensen en behoeftes? Kortom, is het make or break?

4

360 graden verbinden

Als je blijft doen wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Dat is uitgesloten wanneer je met service design thinking aan de slag gaat. Een mensgerichte, instinctieve benadering om te vernieuwen en te innoveren op basis van onder andere technologieën, behoeftes en wensen van gasten en medewerkers. Door co-creatie creëer je optimaal draagvlak voor de oplossingen die we samen bedenken. Met andere woorden; We gaan jouw merk-, gast-, medewerker- en digitale beleving verbinden.

Tijdens deze fase gaan we lol trappen. We gaan namelijk met werknemers uit diverse teams samen nieuwe ideeën bedenken. Minimaal 50 ideeën, waarmee je je 360 graden beleving kunt optimaliseren. Hoe tof is dat! En natuurlijk is dat creatief denken best een beetje spannend, en trust us, wij gaan je daarin een hele dag begeleiden. Er zit zoveel kennis en vernieuwing in de hoofden van het team dat we daar gegarandeerd super veel moois uit gaan halen.

5

360 graden veroveren

Het is niet makkelijk om de harten van je gasten en medewerkers te veroveren. Hiervoor moet je goed praten, luisteren en een band opbouwen met je gasten en je medewerkers. Jouw oplossing moet impact maken en je moet er aandacht aan blijven besteden en blijven ontwikkelen. Je gasten en medewerkers blijven tenslotte ook ontwikkelen.

Deze fase mag je toekijken hoe wij aan de slag gaan met de 5 beste van 50 ideeën om enthousiaste gasten en medewerkers te creëren. 5 Uitgewerkte prototypes, welke we gaan toetsen bij onze tafelgasten uit fase 3. Worden jullie hier enthousiast van? Dat is de grote vraag. Misschien hebben we nog wat verfijning en aanvulling nodig. Misschien ook niet. Als we van iedereen een go hebben, dan kunnen we gaan vlammen! (Champagne inbegrepen ;-))

6

360 graden borgen

Wij zijn dol op verrassingen, maar niet als het gaat om jouw 360 graden gastvrijheid. Dan maken we de cirkel liever rond. Daarom is borging een belangrijk onderdeel van ons programma. Je krijgt je eigen 360 graden experience book waarin ons hele programma met jouw persoonlijke reis beschreven is. Om te voorkomen dat er wederom een prachtig boekwerk stof ligt te happen, zorgen we voor het on-top-off-mind houden van het programma en de bijhorende oplossingen. Dan kunnen jullie onderbouwd, gedragen en vernieuwend jullie gasten verrassen en enthousiasmeren en medewerkers raken en behouden!

Yes! De cirkel is rond. De start van deze fase is een kick-off voor het hele team waar het we het 360 graden experience book op een ludieke manier aan het hele team presenteren. Zo kan iedereen zijn eigen steentje bijdragen aan jullie 360 graden beleving. Om top of mind te blijven, trainen we jullie team, hebben we nog twee 360-calls en finally, na een half jaar komen we weer langs om te ervaren wat er is veranderd. En natuurlijk houden we onze tips & tricks dan niet voor ons.

360 graden belevingsprogramma

Meer weten over ons 360 graden belevingsprogramma? Boek dan 360 graden call, waarbij we vrijblijvend een voorproefje nemen op deze reis. Besluit je hierna een andere weg in te gaan, geen probleem, zeker weten dat jij van dit korte uitstapje hebt genoten.

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))