Eénderde van de gastbeleving is voorpret!

Je vakantie staat voor de deur!

“Je vakantie staat bijna voor de deur. Wat een heerlijk vooruitzicht. Persoonlijk houdt zoiets mij al dagen van tevoren bezig: koffers verzamelen, kleding uitzoeken, online de omgeving verkennen. Lang leve de voorpret! Wij kijken uit naar jouw komst”

Dit berichtje kreeg ik vorige zomer van de Flaasbloem, een RCN park. En eerlijk, ik kreeg er gelijk weer meer zin in! Voor mij is de voorpret zeker zo belangrijk als de vakantie zelf. Ook uit onderzoek van The New York Times blijkt dat in de vakantie-voorpret misschien nog wel veel meer plezier zit dan in de vakantie zelf.

Hier 3 tips hoe jij bij kunt dragen aan de voorpret van een heerlijk verblijf! Of dit nu lang of kort is.

Aftellen maar!

Help je gasten aftellen. Denk goed na op welk moment je in het proces van de gastbeleving zit. Een maand voor een vakantie, heeft iemand hele andere behoeftes dan een week voor een vakantie. Een maand van tevoren vind je het leuk om al wat tips over de omgeving te krijgen, een week van tevoren hulp bij het inpakken en een dag van tevoren is de wifi code en de routebeschrijving interessanter. En maak het zo persoonlijk mogelijk. Weet je dat er een gezin met kinderen komt? Stuur dan een kleurplaat mee met aftelmogelijkheid. Kijk eens door de ogen van je gast.

Things to do in de omgeving

Hoe fijn zouden jouw gasten het vinden als ze een berichtje krijgen met de bezienswaardigheden in de omgeving? Of de drie attracties die ze echt niet over mogen slaan. Als ze geholpen worden met het plannen van hun reis of dag. Jij bent tenslotte de expert, dus jij kunt de beste aanbevelingen doen. Dikke kans dat jouw gasten aangenaam verrast zijn. En verrassen verhoogt de gastbeleving.

Verrassing!

Als je gasten niets verwachten, is de verrassing des te groter. Probeer eens wat te verzinnen waar je jouw gasten echt mee kunt verrassen. Autospelletjes voor de kinderen onderweg naar hun vakantieadres. Een kleine cursus dialect wat jullie spreken. De evenementenkalender van de periode waarin je gasten komen. De menukaart van de eetgelegenheid op het park, de camping, of juist in de omgeving. Een persoonlijke videoboodschap van jou om ze alvast een hele goede reis te wensen en te bedanken dat ze naar jou toekomen. 

Hoge verwachtingen

De verwachtingen van vakantiegangers als het gaat om accomodatie en verblijf worden steeds hoger.

Als ondernemer in de reis- en verblijfssector moet je dus keihard werken om een consistente en onvergetelijke gastervaring te creëren, of het nu gaat om een kort of lang verblijf.

Vanaf het allereerste contact tot het moment dat jouw gasten vertrekken, elke interactie, elk moment en elke digitale ervaring moeten in harmonie zijn. Zo bouw je aan een sterke reputatie, tevreden gasten en groei voor jouw gastgerichte vakantieverblijf.

Wil je zelf aan de slag om de gastbeleving te verhogen? Dan kun je aan de slag met ons 360 graden belevingsprogramma of onze tweedaagse workshop Herinneringen maken.

Eerst een indruk krijgen? Plan dan nu je gratis 360 call in.

Meld je vandaag nog aan voor één van onze workshops en blijf de concurrentie voor!

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))