Coffeetalk on Sunday

Met open armen worden we ontvangen door Barbara Koppens, eigenaresse van Villa Lambertus in het prachtige dorpje Cromvoirt. Een idyllische plek, een ondernemer met passie én een locatie die je niet snel ergens anders treft. Tijd voor een bakkie dus om haar te vragen naar haar visie op gastvrijheid… 

Wat is voor jou gastvrijheid?

Je thuis voelen! Als je je meteen op je gemak voelt als je ergens binnenstapt, dan is het goed. Mijn (zakelijke) groepsaccomodatie is hier ook helemaal op ingericht. Vroeger woonde ik hier met mijn gezin. Nu is de voorkant van het huis voor mijn gasten en woon ik aan de achterkant van de villa. Je komt dus letterlijk bij me thuis. Alles wat hier staat heeft een persoonlijke touch en een verhaal! 

Wat zijn jullie kernwaarden en hoe verwerk je deze in de zaak?

Huiselijkheid

Dit vertaalt zich doordat ik de inrichting herkenbaar houd voor mijn gasten. Het resultaat is dan ook dat mensen zich hier direct thuis voelen. Ze kunnen lekker ontspannen bij de open haard of in de grote leeshoek. Of aan de grote keukentafel plaatsnemen met een lekker glas wijn. Net zoals je thuis zou doen. 

Genieten

Lekker eten is voor mij enorm belangrijk. Ik wil mijn gasten hierin ook echt verwennen en zorg altijd dat het eten perfect en met aandacht bereid en geserveerd wordt. Alles moet kloppen! 

Persoonlijk

Ik heb graag persoonlijk contact met mijn gasten. Ik maak het ook persoonlijk doordat ik altijd probeer de gasten zelf te ontvangen, hen door het huis rond te leiden en dan ook meteen vertel over de mooie details en persoonlijke kenmerken. Op deze manier is de drempel laag om mij iets te vragen. Ook helpt dat persoonlijke contact als ik met het gezelschap een kookworkshop doe. Dan is de sfeer al lekker relaxt omdat we elkaar al kennen. Fijn is dat! 

 

Hoe zorg jij dat je employee experience op orde is?

Ik ben maar alleen maar ik heb gelukkig één steun en toeverlaat voor als ik niet aanwezig kan zijn. En dat is Jan. Ik ken geen lievere leukere man dan Jan. Zijn hart zit op de goede plek en hij weet als geen ander mijn passie over te dragen aan de gasten. Omdat hij het zelf ook zo voelt. Hij is goud waard en dat laat ik hem dan ook vaak genoeg weten. Ik geloof vooral in oprechte aandacht hebben voor een medewerker. Je moet ze zien, wil je weten wat hen drijft… 

Hoe zorg jij voor de ultieme customer experience?

Mijn huis bestaat uit allerlei verhalen. Dit is echt uniek en dat maakt de beleving ook enorm persoonlijk. Ik heb aan alle contactmomenten met mijn gasten aandacht besteed. Hoe klein ze ook zijn. Alles hier is zelf gemaakt en zit een persoonlijke touch in. Doordat het van mij is geweest of omdat ik de meubels zelf heb bewerkt. Ik haal de meeste meubels van marktplaats en bekleed ze zelf zodat het ook precies past bij de rest van de groepsaccomodatie.

Hoe creëer jij een optimale digital experience?

Op dit vlak ben ik nog veel aan het leren. Ik werk samen met verschillende platforms. Deze informatie moet ik overal blijven checken om ervoor te zorgen dat mijn informatie overal actueel is. Mijn reviews zijn overal supergoed en dat werkt dus echt! Op google ben ik ook goed vindbaar. Waar ik nog veel moet leren is welke digitale apparaten me zouden ondersteunen in mijn dagelijkse business en hoe ik mijn verhaal op social media goed kan vertellen. Een leerpuntje, haha! 

Als een gast zou moeten zeggen, waarom ze bij jou moeten zijn. Van welk antwoord zou je dan gelukkig van worden?

Als ze vertellen dat ze zich direct thuisvoelen, optimaal genoten hebben én verwend zijn door het zalige eten. Dan heb ik een glimlach op mijn gezicht. 

Wie of wat heeft jou wel eens ontzettend verrast wanneer het gaat om 360 graden gastvrijheid?

Door een heel klein zaakje in Parijs, La Derriere. De ambiance is daar zo tof. Alle stijlen door elkaar maar wel kloppend. En het eten is perfect! Het heeft mij enorm geïnspireerd. 

Waar zouden wij nou eens een kijkje moeten gaan nemen? Heb je een tip voor een inspirerende coffeetalk?

Bij Brasserie155 in Vught. Heel wat ondernemers hebben geprobeerd van die locatie een succes te maken en dat lukte maar niet. En dit keer is het raak. Super knap hoe ze dat doen. Het is de huiskamer van die wijk in Vught, maar wel met een kaart waarbij “genieten” centraal staat. Echt super! 

Wil jij ook aan de slag met het optimaliseren van jouw 360 graden beleving? Neem dan contact met ons op voor een gratis 360 call zodat we jou kunnen bijpraten over al onze mogelijkheden! 

Meld je vandaag nog aan voor één van onze workshops en blijf de concurrentie voor!

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))