We zijn in de binnenstad van ‘s-Hertogenbosch, het bourgondische hart van Brabant. Wie van gezelligheid en een uitnodigend terras houdt, mag de Korte Putstraat zeker niet overslaan. Middenin deze bourgondische straat bevindt zich restaurant De 7evenden Hemel, een van de verborgen parels van de stad. Vandaag hebben we een gesprek met de eigenaresse, Desiree Theuns. Ze is een rasechte ondernemer, ziet overal kansen en straalt gastvrijheid en enthousiasme uit van top tot teen. Tijd dus voor een goed gesprek…
Wat is voor jou gastvrijheid?
Voor mij betekent gastvrijheid openheid, warmte en liefde. Met openheid bedoel ik dat we letterlijk openstaan voor onze gasten en hen zonder oordeel tegemoet treden. Bij ons ben je welkom en dat gevoel moet bij elk contactmoment overgebracht worden. Met warmte bedoel ik dat gasten zich echt gezien moeten voelen, als in een warm bad. Dit bereiken we door aandacht te hebben voor de details. We bedanken onze gasten regelmatig dat ze De 7evenden Hemel hebben gekozen om hun middag of avond door te brengen. Op die manier laten we hen weten en voelen dat we hen waarderen. Liefde moet overal aanwezig zijn. Liefde voor het ambacht, die we ook uitstralen tijdens ons werk. Liefde voor hoe onze zaak eruitziet, met oog voor de kleinste details. Liefde voor het eten, dat zowel lekker moet zijn als mooi gepresenteerd wordt. En de liefde om gasten in de watten te leggen en er alles aan te doen om hen tevreden te stellen. Dat is de werkelijke liefde voor het vak en onze passie.
Wat zijn jullie kernwaarden en hoe verwerk je deze in de zaak?
Alles in De 7evenden Hemel is doordacht. Het restaurant is door de jaren heen een concept geworden, een gedachtegoed. Alles moet kloppen, elk detail. We werken hier elke dag keihard aan, samen als team. De volgende kernwoorden ondersteunen dit:
Betrokkenheid: Ik geloof er sterk in dat we iedereen moeten betrekken bij alles wat er gebeurt. We betrekken onze gasten regelmatig door hen te vragen wat ze nog missen bij ons en wat ze vooral willen behouden. Dit doen we via een ‘wij stellen uw mening op prijs’-kaartje.
Concept: Alles moet kloppen, dus wanneer we iets nieuws bedenken, moet dit altijd passen binnen ons concept en gedachtegoed en uiteindelijk de gastervaring optimaliseren. De gast moet er uiteindelijk blij van worden. Voordat we iets veranderen, toetsen we dit zorgvuldig. Ons concept inspireert ons team om ideeën te creëren, te koesteren en uit te voeren. Op deze manier leren we om altijd het grotere geheel in gedachten te houden, naar alle variabelen te kijken en ons plan te bewaken, zodat we herkenbaar en uniek blijven.
Eigenheid: Bij ons mag iedereen zichzelf zijn, zowel gasten als personeel. Wanneer je jezelf kunt en mag zijn, kun je ook echt schitteren en het beste van jezelf naar boven halen. Eigenheid komt ook tot uiting in onze signature dishes, de gerechten die typisch zijn voor De 7evenden Hemel en waar gasten voor terugkomen.
Professionaliteit & Kwaliteit: Professionaliteit en kwaliteit staan bij ons voorop. Dit geldt in de eerste plaats voor het eten, want dat moet gewoonweg heerlijk zijn. Daar komen onze gasten immers voor. Daarnaast zie je dit ook terug in ons team. We investeren regelmatig in trainingen voor het team, omdat we ons vak goed willen uitoefenen en daarin de besten willen zijn en blijven. Ook in ons concept streven we naar kwaliteit. Zo hebben we bijvoorbeeld onlangs een drankenkaart uitgebracht in de vorm van een prachtig boek, dat je zelfs in de kast kunt zetten. Ook hier hebben we weer gekozen voor kwaliteit. Alles moet kloppen!
Hoe zorg jij dat je employee experience op orde is?
Voor mij is het essentieel om mijn personeel te laten stralen. Zij zijn de reden waarom gasten bij ons terugkomen. Ik ben enorm dankbaar voor ons team en ik wil hen de kans geven om te groeien, zowel op professioneel als persoonlijk vlak. Dit betekent dat ze angsten moeten overwinnen, zoals bijvoorbeeld het fileren van vis aan tafel. Om daarna te kunnen genieten van hun eigen succes! Ik ben heel open en deel veel met het team, van mijn zorgen tot aan ons succes en de feestjes die we samen vieren. Ik sta voor de volle 100% achter mijn medewerkers en geef hen het vertrouwen dat ze fouten mogen maken, kunnen leren en daardoor kunnen groeien, elk op hun eigen manier.
Hoe zorg jij voor de ultieme customer experience?
Bij ons draait alles om hemels genieten! Dit is verweven in elk aspect van ons bedrijf. Elk hoekje heeft hier zijn eigen verhaal en elk gerecht heeft iets hemels om optimaal van te genieten, telkens weer. Hier komen mensen voor terug. Daarnaast besteden we dagelijks aandacht aan HET: Herkenning, Erkenning en Toepassing. Herkenning voor onze gasten, omdat we werken met een vast team. Zij zijn het gezicht van de zaak en herkenbaar. Ze bouwen een band op met de gast en zijn de reden waarom ze terugkomen. Erkenning staat voor een professionele aanpak. We zijn een professioneel bedrijf waarbij de wens van de gast voorop staant. We houden de markt in de gaten op gebied van trends, nieuwe smaken, gerechten en drankjes. En dan is er nog de Toepassing. We passen niet alleen kennis toe, maar ook snel nieuwe ideeën en concepten. Op deze manier kunnen we onze gasten continu verrassen. We durven nieuwe dingen uit te proberen, zodat onze gasten vaker terugkomen en samen met ons nieuwe ontdekkingen kunnen doen.
Hoe creëer jij een optimale digital experience?
Om een optimale digitale ervaring te creëren, zijn we actief op onze sociale mediakanalen. Een van onze teamleden is enthousiast om hiermee bezig te zijn, dus naast haar werk op de vloer verzorgt ze nu ook onze online aanwezigheid. Dat is echt geweldig! Daarnaast kunnen gasten via een QR-code op onze menukaart alle gerechten in het Engels lezen. Bovendien kunnen al onze wijnen digitaal besteld worden via een webshop. Je rekent meteen af en de wijn wordt de volgende dag geleverd. Geweldig, toch?
Als een gast zou moeten zeggen, waarom ze bij jou moeten zijn. Van welk antwoord zou je dan gelukkig van worden?
Als gasten zouden moeten zeggen waarom ze naar ons moeten komen, dan is het vanwege ons gastvrije hart en de passie die in ons restaurant aanwezig is. En natuurlijk vanwege het lekkerste eten in Den Bosch, vinden wij! We lopen vaak voorop, vernieuwen regelmatig en spelen in op trends zoals cocktails en een aparte rosékaart. Zo kun je telkens weer opnieuw verrast worden en genieten.
Wie of wat heeft jou wel eens ontzettend verrast wanneer het gaat om 360 graden gastvrijheid?
Lion Noir in Amsterdam. Alles aan dat concept klopt gewoon. Het was een fantastische ervaring en het heeft me enorm geïnspireerd. Bovendien is elke keer dat er een tafelbereiding plaatsvindt, een feest op zich. Het brengt beleving aan tafel, en uiteindelijk draait het daar allemaal om.
Waar zouden wij nou eens een kijkje moeten gaan nemen? Heb je een tip voor een inspirerende coffeetalk?
Ik zou dan ook naar Lion Noir in Amsterdam gaan en de eigenaar daar bevragen naar zijn visie op beleving. Dat zal ook een leuk en interessant gesprek zijn!
Wil jij ook aan de slag met het optimaliseren van jouw 360 graden beleving? Neem dan contact met ons op voor een gratis 360 call zodat we jou kunnen bijpraten over al onze mogelijkheden!