Deze ochtend zijn we te gast bij Carla Suijkerbuijk, de eigenaresse van the Shoege. Een uniek restaurant op een prachtige plek in het centrum van Den Bosch. The Shoege is eigentijds, eigenzinnig en vooral persoonlijk. Tijd dus voor een bakkie koffie met Carla om haar het hemd van het lijf te vragen……
Wat is voor jou gastvrijheid?
Dat mensen binnenkomen in een warm bad. Wanneer ze bij ons binnen komen, ontvangen we ze bij de deur, hangen we de jas op en begeleiden we ze naar de tafel. Het moet gewoon zeer relaxt zijn zodat ze nergens aan hoeven te denken. Totale ontspannenheid is het doel. Onze gasten hoeven nergens meer over na te denken. Het wordt geregeld.
Wat zijn jullie kernwaarden en hoe verwerk je deze in de zaak?
Aandacht
Meteen de aandacht hebben bij binnenkomst en deze ook vasthouden totdat gasten weggaan. Het gaat om échte aandacht. Zien wat ze nodig hebben en hier maximaal op inspelen.
Verrassen
We gaan voor niets minder dan de wow-beleving. Dit betekent dat gasten na hun bezoek echt een wow-ervaring hebben gehad. Alles moet kloppen.
Zorgeloos
Je komt hier om even nergens aan te hoeven denken. We nemen je echt mee en bij de hand, zodat jij optimaal kan ontspannen.
Gelijkwaardigheid
We benaderen iedereen hier op eenzelfde manier. Wie er ook binnenstapt.
Hoe zorg jij dat je employee experience op orde is?
Iedereen hoort erbij, is uniek en belangrijk!
Van schoonmaak tot manager, iedereen is even belangrijk om er met elkaar een succes van maken. Ik heb laatst voor iedereen in het team kelnersmessen laten maken op naam. En dan krijgt dus ook iedereen er een. Ook die persoon die maar één keer paar maand werkt, de manager en ook onze schoonmaakdame.
Hoe zorg jij voor de ultieme customer experience?
Door onze kernwaardes continue toe te passen. Iedere wijk heeft een “parel”. Dat is iemand die onze kernwaardes helemaal doorleeft. Deze coacht nieuwe mensen zodat iedereen ook weet hoe hij of zij onze waardes toe moet passen in de praktijk. Wij werken bijvoorbeeld alleen met een verrassingsmenu. Een gast hoeft dus zelf geen moeilijke keuzes te maken. (zorgeloos & verrassen) Wel is uiteraard alles op maat. We inventariseren wat de specifieke wensen zijn en verrassen de gasten daarna met een prachtig menu.
Daarnaast doen we echt veel moeite onze gasten te leren kennen zodat we beter voor ze kunnen zorgen. Als je weet wie er aan tafel zit, kan je ze ook veel beter helpen.
Als een gast zou moeten zeggen, waarom ik bij jou moet zijn. Waar zou je dan gelukkig van worden?
Om je te laten verrassen. We zijn altijd in beweging. Onze prijs en de kwaliteit wordt ontzettend goed gewaardeerd. En we maken alles op. Door ons concept waarbij we dus geen standaard menukaart meer hebben, maken we al onze producten op, gooien we minder weg en kunnen we koken met producten van het seizoen.
Wie of wat heeft jou wel eens ontzettend verrast wanneer het gaat om 360 graden gastvrijheid?
Het Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht. Toen ik jarig was ben ik daar gaan eten. De opmaak van de borden was helemaal te gek. Het leek wel kunst!
Waar zouden wij nou eens een kijkje moeten gaan nemen? Heb je een tip voor ons?
Zilt & Zoet in Maartensdijk. De ondernemers daar zijn de chef en zijn vrouw. Een super mooie verrassende lokatie, een heel mooi concept. Alles klopt. En super leuke ondernemers. Zij zijn samen echt “sterk”!
Wil jij ook aan de slag met het optimaliseren van jouw 360 graden beleving? Neem dan contact met ons op voor een gratis 360 call om jou bij te praten over al onze mogelijkheden!