Coffeetalk on Sunday

Deze keer zijn we op de koffie bij Peter van CRASH’NSTAY. We hadden een heisessie en sliepen daarbij in zijn luxe en unieke Paardenstal. Dat gaf ons gelijk de gelegenheid om hem eens te vragen naar zijn beleving en visie op gastvrijheid.

Wat is voor jou gastvrijheid?

Tjee wat een lastig vraag is dat. Als ik denk aan het gastvrijheid dan denk ik aan het prikkelen van alle zintuigen. Hoe ziet iets eruit, hoe ruikt het bij binnenkomst? Wat voor muziek staat erop en hoe smaakt de koffie? Het moet op al deze vlakken meer dan goed zijn. 

Wat zijn jullie kernwaarden en hoe verwerk je deze in de zaak?

Oei, dat hebben we nooit echt opgeschreven. Maar als ik dat nu zo moet zeggen dat zijn het:

Compleet

Het moet allemaal kloppen. De koffie is in huis, olie/peper en zout om te koken en verzorgingsmiddelen zoals shampoo staan al klaar. Dit hoef je dus niet ergens te kopen omdat je dit niet hebt meegenomen. Dit staat al klaar voor je. Hier denken wij tot in detail over na. 

Schoonheid

Dit gaat voor ons over properheid. Het moet echt schoon zijn. Niet alleen optisch maar echt schoon. Daarnaast gaat het ook over aantrekkelijkheid. We willen dat al onze accomodaties er aantrekkelijk uitzien. Je moet tijdens je verblijf elke keer weer leuke verrassende dingen tegenkomen die passen. 

Aandacht

Aandacht voor elkaar als team en echt aandacht voor onze gasten. Maak een praatje met ze, vraag naar hun wensen. Echt zien wat ze nodig hebben tijdens het verblijf. 

Hoe zorg jij dat je employee experience op orde is?

Blije medewerkers zijn betrokken medewerkers. Werkplezier staat dus voorop. Daarnaast werk ik mensen persoonlijk in. Ze moeten begrijpen waarom we dingen doen zoals we ze doen. Wat heeft het effect/ impact op de gast. Dus hoe maak je hier verschil mee richting de gasten. Dan krijg je ook de kans om het ook leuk gaan vinden wat je doet. Dat vinden wij belangrijk. 

Hoe zorg jij voor de ultieme customer experience?

Ik zorg ervoor dat gasten echt het gevoel krijgen. Dit is echt voor mij speciaal klaargemaakt.  We verrassen ze met details en aandacht. De muziek doet ook altijd veel in de beleving. Onze lokatie in Sprang-Capelle is ook zo’n groot contrast met de omgeving waar we zitten. Het dorp is niet heel flitsend zeg maar, als gasten dan bij ons de poort doorkomen, zijn ze meteen verwonderd. Ze worden een hele andere wereld in getrokken. 

Als een gast zou moeten zeggen, waarom ik bij jou moet zijn. Waar zou je dan gelukkig van worden?

Ik word altijd blij als het woord verrassend terugkomt en dat het een unieke beleving is geweest. Dan hebben we het goed gedaan als team.

Wie of wat heeft jou wel eens ontzettend verrast wanneer het gaat om 360 graden gastvrijheid?

Buitenplaats in Beekhuizen. Echt super tof. Ik ben ook zo nieuwsgierig hoe ze het daar allemaal doen. Operationeel dan. De techniek en het concept zo inrichten dat het werkt! 

Waar zouden wij nou eens een kijkje moeten gaan nemen? Heb je een tip voor ons?

Landgoed Dennenholt in de Veluwe. Hele mooie unieke accomodaties. Echt one of a kind. 

Vind jij het leuk om een kop koffie met Vianne of Chantal te drinken en jouw visie op gastvrijheid te delen? Dat kan! We zijn altijd op zoek naar inspirerende verhalen, mensen en bedrijven. 

Meld je vandaag nog aan voor één van onze workshops en blijf de concurrentie voor!

Zin in een lekkere dosis inspiratie?

Schrijf je in voor onze maandelijkse inspiratieboost en maak kans op een 360 graden belevingsscan t.w.v. € 1.500,-

 (uitschrijven kan altijd nog ;-))